З досвіду роботи

Іванова Тетяна Василівна - вчитель початкових класів Лозівського колегіуму № 2
 
 
П Р О Е К Т

 

 «Діти, чи кожна пташина взимку у вирій літає?»


 Ми – друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
і тих, що зимують у нас.

Передмова
Основна мета навчального предмета «Природознавство» - формування природознавчої компетентності учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу і людину, основ екологічних знань, опанування способів навчально-пізнавальної і природоохоронної діяльності , розвиток ціннісних орієнтацій у ставленні до природи.
Досягнення зазначеної мети передбачає вирішення основних завдань серед яких формування:
 дослідницьких умінь і здатності учнів спостерігати за об'єктами та явищами живої і неживої природи;
 досвіду навчально- пізнавальної і практичної природо-охоронної дільності учнів. Відповідальне ставлення до природи, навколишнього середовища формується у людини протягом усього життя і особливо інтенсивно у шкільні роки. В.О. Сухомлинський доводив, що природа сама собою не виховує. Виховує лише активна взаємодія дитини з нею. Тому екологічне виховання та екологічна культура тісно пов’язані з природоохоронною діяльністю. Самих знань з охорони навколишнього середовища, якщо вони не втілюються на практиці, недостатньо. Важливо, щоб діти брали участь у збереженні і збагаченні природи рідного краю, тільки у цьому разі у них формуватимуться необхідні уміння і навички, розвинеться відповідальне ставлення до навколишнього середовища. Тому постає необхідність організувати діяльність так, щоб через самостійні відкриття, розв’язання проблемних завдань, взаємодію з різними природними об’єктами діти оволодівали новими знаннями, вміннями та навичками. Один із надійних шляхів організації пізнавальної навчально-виховної природоохоронної роботи дітей – це колективна участь в проектній діяльності, яка не тільки дає можливість ознайомитися з природою рідного краю, а й несе в собі елементи дослідницької, практичної, природоохоронної та ігрової діяльності, дозволяє кожному учаснику проекту розкрити свої здібності, зробити свій внесок у спільну справу.
Така робота дуже приваблює дітей молодшого шкільного віку. Сподіваємося, що вона зацікавить і вас.

Керівник проекту: Іванова Т.В., вчитель початкових класів.
Учасники проекту: учні1-А класу Лозівського колегіуму №2, м. Лозова, Харківської обл.
Тип проекту: навчально-дослідницький, довготривалий, опосередкований.
Основні питання: Ключове питання. "Ми друзі птахам чи птахи наші друзі”. Тематичні питання: - чому стих спів пташок? - куди поділися птахи? Чому? - чи всі птахи відлітають до теплих країв? - як зимується пташкам, що залишаються? - що страшніше для зимуючих птахів – холод чи голод? - чи можемо ми допомогти пернатим друзям? - що для цього можу зробити я?

І. Актуальність. Від успішного здійснення екологічного та природоохоронного виховання, формування нового екологічного мислення залежить наше майбутнє, майбутнє наших дітей та майбутнє нашої держави. Без спілкування з природою, без її впливу на розумовий розвиток, на формування моральних та естетичних якостей особистості неможливо виховати справжнього громадянина своєї держави. Високі темпи урбанізації, засилля технічного мислення, наші непрості соціальні умови багаторазово підсилюють відчуженість людини від природи, переводячи це завдання в розряд найважливіших. Тому необхідний комплекс соціальних послідовних засобів для формування нового екологічного мислення. Серед них – раннє пробудження у дітей цікавості до життя тварин і рослин, виховання на цій основі позитивного ставлення до навколишньої природи. Однак, любов до природи у дитини не може бути абстрактною, вона конкретна і виникає лише внаслідок безпосереднього емоційного контакту з природними об’єктами. У молодших школярів такими контактами є спостереження у природі, проведення дослідницької діяльності, які поєднують науковість, доступність і зацікавленість.

 ІІ. Мета і завдання проекту.
1. Практичне вирішення проблеми.
2. Освітні: o формування природознавчої компетентності; o формування дослідницьких умінь і здатності учнів спостерігати за об'єктами та явищами живої і неживої природи; o формування досвіду навчально-пізнавальної і практичної природо-охоронної діяльності учнв; o підвищення мотивації в отриманні додаткових знань; o забезпечення можливостей для постійного самовдосконалення; o вироблення навичок соціальної активності та відповідальності учнів шляхом їхньої активної участі в проектній діяльності в шкільному та позашкільному просторі; o створення умов для усвідомлення себе часткою природи, особистістю, яка нестиме відповідальність за її збереження, за підтримку екологічної рівноваги, яка є умовою виживання людей на планеті.
3. Розвивальні: o розвиток дослідницьких і творчих якостей особистості; o створення умов для розвитку індивідуальних творчих сил та здібностей школярів за інтересами та їх реалізації.
4. Виховні: o формування комунікативних компетентностей; o духовно-естетичне та моральне виховання засобами мистецтва; o виховання любові до природи рідного краю; o вдосконалення художнього смаку; o виховання доброї, співчутливої людини, яка вміє цінувати дружбу і взаємодопомогу.

ІІІ. Етапи реалізації проекту:
1. Діагностико-концептуальний: o постановка проблеми. o визначення теми і мети проекту. o ознайомлення учнів із суттю проекту та основними етапами її реалізації. o створення творчих груп для подальшої роботи в проекті і розподіл обов’язків (за бажанням учасників проекту). o опрацювання літератури з даного питання. o налагодження співпраці з бібліотекою. 1. Організаційний: o організація та проведення спостережень за зимуючими птахами нашої місцевості. (Урок-екскурсія «Подорож у природу взимку»;1клас; Природознавство, Грушинська І,ст.64-65). o проведення обговорень тематичних питань у групах, надання допомоги, консультацій. o систематизація та оформлення матеріалу. o залучення учнів усього класу до проектної творчості в межах даної проблеми, враховуючи інтереси і здібності кожного учасника проекту.
1. Практичний: o будівництво годівничок для шкільного парку: обговорення технології виготовлення матеріалів, презентація своїх годівничок, вибір оптимального варіанту для колективного виготовлення (І група). o розвішування годівничок для птахів у шкільному парку та вдома, з метою допомоги пернатим друзям. [додаток А] o організація та проведення виставки малюнків (ІІ група). [додаток Б] o оформлення альбому "Зимуючі птахи нашого краю” (легенди, вірші, прислів’я про зимуючих пташок нашого краю). o публікація статті з метою залучення до природоохоронної діяльності учнів інших класів в колегіумному інформаційному бюлетені "Дзвінок”. o проведення творчого звіту для батьків, адміністрації колегіуму у вигляді відкритого уроку.[додаток В, Г] o оцінка проектної діяльності та її результатів:  колективне обговорення;  самооцінка результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями;  корекція позакласної діяльності.

ІV. Інтеграція з навчальними предметами. - Українська мова (розвиток мовлення) - Основи театрального мистецтва - Природознавство - Музичне мистецтво - Трудове навчання - Образотворче мистецтво.

 V. Очікувані результати.
-
формування дослідницьких умінь і здатності учнів спостерігати за об'єктами та явищами живої і неживої природи;
- формування досвіду навчально-пізнавальної і практичної природо-охоронної діяльності учнів.
- набуття учнями таких моральних цінностей, як милосердя, бажання допомогти.
- формування потреби спілкуватися з природою, оберігати її.
- набуття учнями навичок дослідницької роботи.
- вдосконалення вмінь орієнтуватися в інформаційному просторі.
- розвиток пізнавальних інтересів.
- оптимізація умов для співпраці всіх учасників виховного процесу.
 - створення здорового мікроклімату в класі.
- розвиток почуття відповідальності за свої дії.
- перетворення учнів із об’єктів виховного впливу на суб’єктів виховного впливу на суб’єктів виховної діяльності.


 


Корисні посилання


МОНУ
Міністерство внутрішніх справ
ДНО ХОДА
КВНЗ "ХАНО"
УЦОЯО
ХРЦОЯО
Відділ освіти Лозівської міської ради
Спеціальна Олімпіада України
Веб-простір безпеки

Друзі сайту


Панютинська ЗОШ №1
Лозівська ЗОШ №1
Лозівська ЗОШ №3
Лозівська ЗОШ №7
НВК ЗНЗ-ДНЗ №8
НВК ЗНЗ-ДНЗ №10
Лозівська школа №11
Лозівська школа №12
Гімназія

Новини pedpresa