Річний звіт директора колегіуму

Звіт
директора Лозівського колегіуму №2
Назаренко О.С.
про свою діяльність на посаді протягом 2013/2014 навчального року
 

Лозівський колегіум №2 є колективною власністю Лозівської міської ради Харківської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Лозівської міської ради, якому делеговані відповідні повноваження. У 2013/2014 навчальному році в колегіумі працювало 38 педагогів, 26 працівників обслуговуючого персоналу. Навчальний рік завершили 415 колегіантів, які навчалися в 19 класних колективах. Середня наповнюваність класів становить 21,8 учня, що є меншим показником за відповідний показник по місту.

Кадрова політика

Колегіум укомплектовано педагогічними кадрами згідно штатного розпису на 100%.

Кількість педагогів, класних керівників, керівників гуртків, членів адміністрації визначається мережею на навчальний рік, кількістю годин за робочим навчальним планом. Відбір і розстановка педагогів здійснюється з урахуванням освіти учителів, їх кваліфікаційного рівня, особистих здібностей та вмінь і спрямована на забезпечення якісних освітніх послуг. Такий підхід забезпечує кваліфіковане керівництво навчальних занять, виховних заходів, роботи гуртків, факультативів, науково-дослідницькою роботи учнів.

Аналіз даних таблиць свідчить про «омоложення» педагогічного колективу та зниження кваліфікаційного рівня, що впливає на визначення змісту роботи колегіуму. У колегіумі працює Школа молодого вчителя.

Професійну майстерність педагогічних працівників нашого навчального закладу підвищуємо через організацію та проведення психолого-педагогічних семінарів, конференцій, співпрацю з іншими освітніми структурами (ХНПУ імені Г.С.Сковороди, ХНУ імені М.В.Каразіна), створення і роботу творчих груп із актуальних питань навчально-виховної роботи: «Сучасний урок», «Пошук», - майстер-класів, висвітлення технологій роботи наших учителів на сторінках педагогічної преси. Учителі колегіуму беруть активну участь у міській виставці-презентації педагогічних ідей та технологій за темою: «Розвиток педагогічної компетентності та професійної майстерності педагогів міста» за визначеними напрямками. Щороку цей педагогічний фестиваль допомагає розкрити нові педагогічні таланти, підтримати їх творчість та покликаний заохочувати до подальшого професійного зростання.

Участь педагогів у виставці-презентації педагогічних ідей та технологій

 

Навчальна діяльність учнів

Протягом 2013/2014 навчального року робота педагогічного колективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2012 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, 3 учні за станом здоров’я (згідно рекомендацій ЛКК) здобували освіту за індивідуальною формою навчання. За підсумками навчального року учні школи показали такий рівень досягнень.

Результати навчальних досягнень учнів 1-4 класів за 2013/2014 навчальний рік (у %)

Результати навчальних досягнень учнів 5-9 класів за 2013/2014 навчальний рік

Результати навчальних досягнень учнів 10-11 класів за 2013/2014 навчальний рік (у %)

Підсумки ДПА учнів 4 класів 2013/2014 навчального року (у %)

Підсумки ДПА учнів 11 класів 2013/2014 навчального року (у %)

Показники успішності 2-х — 11-х класів (рейтинг Р к) за результатами 2013/2014 навчального року

 Результати участі колегіантів в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів

Результати участі колегіантів в ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів

Моніторинг переможців конкурсу-захисту наукових робіт колегіантів у МАН

 

Аналіз виховної роботи за 2013/2014 навчальний рік

«Виховання людини на основах культури й через усвідомлення краси – шлях виховання серця», - з такої позиції здійснюється підхід педагогів до розуміння сучасних завдань виховання учнів нашого закладу.

Нормативно-правові документи орієнтують педагогічний колектив на розуміння нових пріоритетів у вихованні:

1) сприяння формуванню морально – духовної життєво компетентної особистості, яка успішно само реалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал;

2) побудова ефективної системи національного виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини;

3) формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу;

4) підготовка молоді до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

В умовах впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти педагогічним колективом колегіуму особлива увага приділялася українознавчому аспекту змісту виховної роботи.

Аналіз проведення виховної діяльності , спостереження , спілкування з дітьми показали, що найбільш учням сподобались такі нетрадиційні в порівнянні з минулим роком форми виховної роботи, як квест ( історично – краєзнавчий, присвячений Дню ООН, війсково-патріотичний, присвячений Дню Збройних Сил України), конкурс мультимедійних презентацій «Колегіум – територія прав дитини» , проект «Лозова – місто моє. Мені в ньому жити. Мені його створювати», просвітницько – профілактичні станції « Маршрути безпеки». Традиційно позитивно учні сприймають такі форми виховної діяльності, які дають змогу реалізувати свої здібності: «Осінній бал», «Зимова фантазія», пізнавально–розважальні дискотеки. Втрачається інтерес до конкурсів творчих поробок: презентація «Країна дитячих умільців» не виявила високої активності учнів ( роботи були представлені тільки учнями 8–А, 6–А, 5-Б класів). У виставці «Зимове диво» взяли участь учні 5–11 класів, але найбільш активними були учні 1–Б класу.

Особлива увага приділялась превентивному вихованню. Плани проведення тижнів протидії торгівлі людьми, правого тижня, акції «16 днів без насильства», «Червона стрічка» проведені у повному обсязі.

Позитивні зрушення відбувалися в діяльності учнівської спілки «Дзвінок»: відновлено випуск колегіумного бюлетеню «Дзвінок», проводиться конкурс «Колегіант місяця»( результати якого оприлюднюються на сайті колегіуму) та «Клас року».

Виконані всі заплановані форми виховної роботи з національно – патріотичного виховання, але, враховуючи вагомість даного напрямку роботи, слід зазначити низький рівень проведення деяких заходів.

План спортивно – масової роботи виконаний: організовано проведено урочисте відкриття та проведення Малих Олімпійських Ігор, за графіком проводилися спортивні змагання серед учнів колегіуму, організована участь колегіантів у міських змаганнях спартакіади «Спорт протягом життя». Команда футболістів колегіуму брала участь у змаганнях «Радуга 2014» на приз футбольного клубу «Металіст» та молодіжному турнірі команд колегіумів Харківської області.

Виконаний план роботи батьківського лекторію.

На базі колегіуму діяло 9 гуртків та 35 предметних факультативів. На високому рівні пройшли творчі звіти гуртків ЮІР ( керівник Сокол Я. Ю.), «Математичні обрії» - для учнів 5 – х класів (керівник Радченко Н.О.) та «Математичні обрії» - для учнів 6 – х класів (керівник Пономаренко С.І.).

Найбільшими досягненнями у виховній роботі за 2013/2014 навчальний рік стали такі перемоги:

• ІІІ місце агітбригади «VITA»( керівник В.О. Шахворост) у міському фестивалі агітбригад за здоровий спосіб життя» та запрошення до участі у обласному фестивалі «Молодь обирає здоров’я та зльоті учасників програми «Рівний – рівному»;

• І місце агітбригади ЮІР ( керівник Я.Ю. Сокол) у міському конкурсі команд ЮІР;

• ІІІ місце екологічної агітбригади «Нова генерація» ( керівник С.В. Падалка) у міському конкурсі «Земля – наш спільний дім»;

• ІІІ місце агітбригади ДЮПР (керівник Я.Ю. Падалка) у міському конкурсі команд ДЮПР;

• Абсолютна перемога футбольної команди ( керівник О.А. Романенко) у турнірі команд колегіумів Харківської області; ІУ місце футбольної команди у змаганнях «Радуга 2014» на приз команди «Металіст»;

• Перемога спортивних команд учнів 5 – 6 кл. та 7 – 8 кл. ( керівники Л.П. Грищенко та О.А. Романенко)у міському етапі Малих Олімпійських Ігор та відповідно ІІ та ІІІ місце у зональних змаганнях у місті Ізюмі;

* ІІІ місце команди колегіуму ( керівники Л.П. Грищенко та О.А. Романенко ) у міському етапі військово – патріотичної гри «Зірниця»;

• І місце команди юнаків ( керівник О.А. Романенко) в міських змаганнях з кульової стрільби серед допризовної молоді з нагоди Дня Збройних Сил України;

• ІІ місце Мохарєвої Н., учениці 6-Б класу, у обласному конкурсі ораторського мистецтва, присвяченого 200 – річчю Т.Г. Шевченка;

• І місце Аніти, учениці 5 – А класу, конкурсі творів «Чорнобиль. Погляд у майбутнє».

 

Соціальний захист дітей

Організація роботи з соціального захисту дітей починається з складання соціального паспорту колегіуму, який дає змогу мати об’єктивну картину умов проживання і виховання дітей облікових категорій та визначення форм, методів роботи з такими учнями та їх сім’ями. Зазначимо, що в колегіумі навчається 15 дітей – сиріт та позбавлених батьківського піклування, серед них троє учнів виховуються в прийомних сім’ях. Забезпечення соціального захисту дітей соціально вразливих категорій здійснювалося шляхом юридично – правової освіти учителів і батьків, психолого-педагогічного супроводу.

Крім психолого – педагогічної підтримки даних учнів та їх родин, проведена робота щодо отримання матеріальної допомоги деякими учнями ( сума – 1250 грн.), надані рекомендації щодо організації дозвілля, позаурочної діяльності, літнього оздоровлення. Під постійним контролем знаходиться питання медичного обстеження таких дітей.

Взаємодія з батьками та громадкістю

Важливою умовою ефективності навчально–виховного процесу виступає єдність школи, сім’ї та громадкості, тому відповідальною задачею вчителя є зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу.

Педагогічна просвіта батьків здійснюється у відповідності з річним планом роботи колегіуму, планами класних керівників. Велика увага надається формуванню педагогічної культури батьків, пріоритету родинного виховання, відповідальності батьків за створення умов для навчання та виховання дитини. Акцент у інформаційно–просвітницькій діяльності вчителів щодо роботи з батьками робиться на підвищення педагогічної компетентності сімей, що сприяє розвитку, вихованню, навчанню дитини.

На засідання батьківського лекторію запрошувалися працівники СКМСД, лікарі – наркологи.

Тісну взаємодію з батьківським комітетом можна спостерігати під час організації дозвілля учнів у святкові дні та канікулярний час.

Актуальним завданням продовжує залишатися індивідуальна робота з сім’єю, диференційований підхід до сімей різного типу.

Організаційними формами взаємодії з батьківською громадкістю в колегіумі є: загальноколегіумні конференції, піклувальна рада, рада колегіуму, батьківські комітети класів, рада учнівської спілки «Дзвінок».

В цілому робота з батьками спрямовується на проектування тих особистісних якостей дитини, які знадобляться їй у майбутньому.

Однак найбільшим недоліком в організації взаємодії з батьками є недостатнє залучення батьків до реалізації індивідуальної програми розвитку обдарованої дитини. Особливо це стосується навчальної діяльності учня: участь в інтелектуальних конкурсах, предметних олімпіадах, турнірах, науково-дослідницька діяльність в рамках Малої Академії Наук.

Адміністрація колегіуму наполегливо працює над вдосконаленням моделі державно–громадського управління освітою, тому велика увага приділяється вдосконаленню партнерських стосунків з громадськими організаціями, вищими навчальними закладами Харківської області, міськими органами, які причетні до виховання.

Реалізація програми Школи культури здоров’я

В колегіумі впроваджується компетентнісний, діяльнісний, системний підхід до формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, формування всіх складових здоров’я.

Важливою ланкою в роботі Школи культури здоров’я є медична служба.

Медичним оглядом було охоплено 100 % учнів 1-11 класів. Серед них виявлено кількість здорових дітей –198(47,8 %), кількість хворих дітей –216(52,2 %). У зв’язку з цим до основної фізичної групи віднесено 371 учень(79,9%), до підготовчою – 38(9,1%), до спеціальної фізичної групи – 5(2%), звільнених від занять фізичною культурою немає.

Зберігається сталість діагнозу хвороб у порівнянні з минулим навчальним роком: хвороби ока та його придаткового апарату – 80 учнів (19%), хвороби нервової системи – 30 (7,2%), хвороби органів дихання –43 (10%). Зменшилась кількість учнів, що мають хвороби кістково-м’язової системи –17(4%), хвороби системи кровообігу – 8 (1,9%), хвороби органів травлення – 8 (1,9%).

Важливою умовою збереження здоров’я учня в школі є організація гарячого харчування. Вартість харчування дітей 1-4-х класів становить 6 гривень 50 копійок.

Відповідальна за організацію харчування заступник директора з виховної роботи Кожедуб Н.П., представники Ради колегіуму здійснюють контроль за дотриманням учнями правил особистої гігієни учнями, санітарно– гігієнічним станом харчоблоку, дотриманням режиму і графіку харчування дітей, чергуванням педагогічних працівників колегіуму.

Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. За 2013/2014 навчальний рік в колегіумі не зафіксовано випадків травматизму учнів під час навчально-виховного процесу. Причини виникнення травм у побуті з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

Фінансово-господарська діяльність

Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті електроенергію, воду, опалення. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв. З метою покращення умов функціонування закладу, створення належних санітарно-гігієнічних норм утримання приміщень протягом 2013/2014 навчального року в колегіумі проводилась цілеспрямована робота на виконання розділу «Фінансово-господарська діяльність» річного плану роботи колегіуму. План підготовки колегіуму до роботи в осінньо-зимовий період та забезпеченню збереження тепла, енерго-, водо ресурсів виконано в повному обсязі, що сприяло неперервній роботі колегіуму в період сильних морозів.

У 2013/2014 навчальному році проводилась робота щодо залучення позабюджетних коштів у вигляді благодійної допомоги.

Колегіум приймає благодійну допомогу батьків учнів, спонсорів у вигляді матеріальних цінностей, будівельних матеріалів, а також виконання батьками ремонтних робіт. Впродовж навчального року виконано ремонтні роботи стіни на сходинках між ІІ і ІІІ поверхах лівого крила будівлі, розпочато капітальний ремонт туалету для хлопчиків на І поверсі, поточні ремонтні роботи водопроводу, тепломережі, електрообладнання харчоблоку, приміщень колегіуму. Слід зазначити, що покращився санітарно-гігієнічний стан приміщень колегіуму. Але непокоїть ремонт покрівлі будівлі колегіуму, провалля ґрунту (яма) на території колегіуму.

Надходження благодійних внесків по класам та витрати благодійних внесків (за ІІ семестр)станом на 05.06.2014


Корисні посилання


МОНУ
Міністерство внутрішніх справ
ДНО ХОДА
КВНЗ "ХАНО"
УЦОЯО
ХРЦОЯО
Відділ освіти Лозівської міської ради
Спеціальна Олімпіада України
Веб-простір безпеки

Друзі сайту


Панютинська ЗОШ №1
Лозівська ЗОШ №1
Лозівська ЗОШ №3
Лозівська ЗОШ №7
НВК ЗНЗ-ДНЗ №8
НВК ЗНЗ-ДНЗ №10
Лозівська школа №11
Лозівська школа №12
Гімназія

Новини pedpresa